8 tipp a reklámajándékok profi használatára

Szeretnéd, hogy az emberek sok éven át emlékezzenek vállalkozásodra? Bizony ezt sok cég szeretné és éppen ezért a drága, hagyományos reklámokhoz fordulnak. De ezekre a reklámokra a legtöbbször nem emlékeznek az emberek és nagyon költségesek is.

 Van azonban egy lehetőség, amely sokkal hatásosabb reklám és sokkal pénztárcabarátabb a cégek számára, ezek pedig: a promóciós termékek.

A reklámajándékok általában 2 évig, de gyakrabban 10 évnél is tovább ösztönzik az embereket a márkahűségre. Az új ügyfelek szerzése és a márkaismertségének növelése mellett a promóciós termékek bizonyítottan növelik az ügyfelek és alkalmazottak hűségét.

Mielőtt azonban belevágnál a reklámajándékok beszerzésébe, fontos megérteni, hogy lehet hatékonyan használni ezeket az eszközöket, mert a termék típusa, minősége is meghatározhatja a potenciális elérést és a megtérülést is. Az Ajándék/PendriveGuru csapata összegyűjtötte azokat a legfontosabb tényeket, amelyeket figyelembe kell venni a promóciós termékek kiválasztásakor, kinek és mikor kell megvásárolnia azokat és összefoglaltuk nektek 8 hasznos tipp-be, amelyeket érdemes átgondolni reklámajándék vásárlásakor.

Melyik reklámajándékok a leghatékonyabbak?

Az első helyen a tech termékek állnak, különösen a pendrive-ok és a power bankok. A legtöbben az emberek közül rendelkeznek valamilyen logózott power bankkal. Egy ilyen termék az élettartama alatt nagyjából 900 megjelenést generál, ami azt jelenti, hogy céged logója ennyiszer fog szem előtt lenni majd. De ugyan ez igaz a logózott pendrive-ra is, ezek a termékek élettartamuk során 700 megjelenést generálnak majd neked.

A második helyen az általános cikkek állnak, ilyenek például az íróeszközök, táskák, iratmappák, és a kulacsok. Az emberek életük során számtalan logózott kulaccsal, pohárral és egyéb italtartóval találkoznak, egy ilyen típusú termék akár 1400 megjelenést is generálhat egy cégnek.

A harmadik helyen a környezetbarát termékek állnak. Az legtöbb fogyasztó egyre nagyobb hangsúlyt fektet a környezetvédelemre és éppen ezért minden környezetbarát reklámajándékról sokkal pozitívabban vélekednek majd és így pozitívabb képet is alkotnak az adott cégről.


Hogyan segítik a reklámajándékok a vállalkozásokat? Íme néhány példa:

  • Akik reklámajándékot kapnak sokkal nagyobb eséllyel válnak ügyféllé
  • Alacsonyabb költségekkel jár, mint egy hagyományos reklám és nagyobb is a megtérülési eredménye
  • Azokat akiket meg ajándékoz a cég, sokkal nagyobb valószínűséggel ajánlják tovább majd a céget
  • Minden vállalkozás számára előnyös választás, mérettől és ügyfélbázistól függetlenül is, hiszen az ismertség és a márkahűség növelése mindig fontos
  • A reklámajándékok kézzelfoghatóak, így kiemelkednek a nem kézzelfogható reklámtengerből, hiszen adnak valami pluszt az embereknek
  • Amennyiben a termékek hasznosak a hétköznapok során is, úgy még inkább sikeresek lesznek
  • Hitelességet és minőséget képvisel az ügyfelek szemében

Most hogy már megnéztük, hogy a promóciós termékek közül melyek a leghatékonyabbak és milyen módon tudják segíteni a vállalkozást, vegyük végig azt a 8 tippet, amelyeket a leginkább érdemes szem előtt tartania minden cégnek, mielőtt reklámajándékot vásárol.


1.Válaszd ki a terméket bölcsen

A termék kiválasztásakor figyelembe kell venni a célközönséget és a vállalkozását, hogy milyen céljaid vannak és mekkora költségvetés áll rendelkezésedre. Ahhoz, hogy ezt pontosan végig tudd gondolni, érdemes ezeken a kérdéseken végig haladnod:

  • Kik a Te célközönséged és milyenek az ő igényeik?
  • Milyen promóciós termékek kapcsolódnak a Te iparágadhoz?
  • Mit szeretnél elérni a reklámajándékokkal?

2.Tűzz ki egy célt, és mérd meg az eredményt

Tűzz ki egy célt, például, ha egy új terméket vezetsz be, döntsd el, hány darabot szeretnél eladni egy adott időkereten belül. De ha például növelni szeretnéd a márkaismertséget, akkor a promóció előtt és után, bizonyos idő elteltével végezz egy szavazást. Ha a márkahűséget szeretnéd növelni, akkor nézd meg, hány visszatérő vásárlót szereztél egy adott idő alatt. A kitűzött célokat pedig nézd meg, hogy sikerült-e elérned, miközben reklámajándékokat is használsz a stratégiád részeként.

3.Mindig számít a minőség

Mindenki szereti az ingyenes ajándékokat, de mégsem lehet bármit osztogatni az embereknek. A legtöbb cég a rendezvényein, kiállításain használ reklám termékeket és az emberek előszeretettel gyűjtik is ezeket. Azonban, ha ezek a termékek rossz minőségűek és használhatatlanok, akkor nagy valószínűséggel a kukában landolnak és nem tudnak megtérülni a cég számára. Éppen ezért fontos, hogy mindig a rendelkezésre álló keretből a lehető legjobb minőségű termékeket szerezzék be a cégek.


4.Kösd össze a social media-t a reklámajándékokkal

Indíts nyereményjátékokat és promóciókat, amelyben a követőid logózott ajándékokat nyerhetnek. Egy ilyen játék mindig arra ösztönzi az embereket, hogy megosszák ismerőseikkel is az oldalad és ezáltal még több embert tudsz elérni. Ehhez nem kell más, mint egy jól megválasztott reklámajándék fődíjnak, amivel ösztönözni tudod a célközönséged.

5. Használd egy e-mail kampány elemeként

Az e-mail kampányok nagyon költséghatékony és népszerű marketing eszközök. Ahhoz, hogy ezek jól működjenek érdemes kedvezményekkel, ajándékokkal párosítani ezeket az akciókat. Ilyenkor a kampány mellé a promóciós termékek kiváló ajándékok és figyelemfelkeltők. Adj a célközönségednek egy feladatot és, ha teljesítik, akkor jutalmazd meg őket egy kis aprósággal. Ez garantáltan építi a márkahűséget és növeli céged népszerűségét.

6. Tökéletes motiváció mindenki számára.

Érdemes motiválni a már meglévő vásárlókat, amellett, hogy igyekszünk új kapcsolatokat kiépíteni. Például fontos megjutalmazni a legnagyobb partnereket és ügyfeleket, hogy érezzék, rájuk kiemelt figyelmet fordít a cég. De fontos lehet megjutalmazni azokat is akik először vásárolnak a cégtől, először válnak megrendelővé, egy kis apró ajándék egyből még jobb színben tünteti fel a céget. A vásárlóknak számít az, hogy a cég mennyire figyelmes velük és az ilyen jutalmak mindig emelik a cég jó hírnevét.


7.Nem csak az ügyfeleket kell jutalmazni, hanem a dolgozókat is

A logózott termékeket lehet motivációként is használni, például alkalmazottak esetében. Elérnek egy mérföldkövet a munkájuk során, vagy éppen ők lesznek az adott időszak legjobban teljesítői, de akár egy új kollégát is jól lehet motiválni céges ajándékokkal. Az emberek ezeket az ajándékokat pozitív élményként élik meg és ezáltal még motiváltabbak lehetnek. Az ajándékok által a dolgozók azt érzik, hogy megbecsültek és számítanak a cégnek, fontos tagjai a csapatnak.

8.Mindenki nyer

Bármi is legyen egy cég célja az ajándékokkal és bárkinek is szánja őket, ez minden esetben egy win-win szituációt jelent. Minden cég, amelyik reklámajándékokba fektet, az a hosszútávú bizalomba és márkahűségbe fektet. Egy jól megválasztott reklámajándékkal nem csak a cég nyer, hanem az a személy is aki megkapja. Érdemes tehát a hosszú távú megtérülésbe fektetni, hogy minél inkább lojális célközönsége és alkalmazottai legyenek a cégnek.

Konklúzió

A promóciós termékek az egyik leghatékonyabb marketing elemek, már hosszú hosszú idő óta. Képesek megsokszorozni az eladásokat, növelni az üzlet hírnevét, és még sok minden mást, miközben pénzt takarítanak meg velük a cégek. De fontos, hogy ahhoz, hogy a legtöbbet hozhasd ki a promóciós termékekből, kell egy jó stratégia és meg kell fontolnod a lehetőségeidet. Az olyan dolgok, mint a költségvetés, a vállalkozás típusa, a célközönség, a dizájn és a minőség, mind kulcsfontosságú szempontok, amelyeket figyelembe kell venni egy reklámajándék vásárlása előtt.

Az Ajándék/PendriveGuru csapata mindig készen áll megtalálni minden cég egyedi igényeihez leginkább passzoló reklámajándékokat. Ha szeretnéd, hogy a Te céged is sikerre vigye a promóciós termékek használatát, akkor irány a weboldalunk és kérd egyedi ajánlatunkat még MA, hogy segíthessünk elérni a legjobb termékeket a legjobb áron számodra!


Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy