Hatékony marketing a színek segítségével

Gondolkodtál már azon, hogy a színek mekkora jelentőséggel bírnak egy márka életében?

A színek határozzák meg a legtöbb esetben az első asszociációt, az első gondolatokat egy márkával kapcsolatban a fogyasztók fejében. Egy jól megválasztott színt az emberek összekapcsolják a márkával és bárhol meglátják a színt eszükbe fog jutni a cég. Ilyen például a Telekom esetében a magenta szín, amelyet a fogyasztók látva egyből a cégre fognak asszociálni. Ennek az egész jelenségnek a hátterét a színpszichológia adj, amelyet érdemes figyelembe venni az egyes arculati elemek tervezésénél, kiválasztásánál, hiszen a későbbiek során a szín meghatározó lehet a márka életében. Az AjándékGuru csapata összegyűjtött néhány hasznos színpszichológiai tippet és tanácsot,amelyek segítségül szolgálhatnak a színek kiválasztásánál és meghatározásánál egy márka életében.

Mi is az a színpszichológia?

A színpszichológia egyfajta tudományág, amely azt vizsgálja, hogy a színek hogyan befolyásolják az emberi viselkedést és a döntéshozatalt. A különböző árnyalatok, tónusok és színárnyalatok különféle asszociációkat váltanak ki a fogyasztókból, így a színek által a fogyasztók döntései is befolyásolóhatóak. A színekről alkotott véleményünket, asszociációjinkat nagy mértékben befolyásolja a kulturális és személyes tapasztalataink. Ezért marketingben alapvető fontosságú, hogy olyan színeket válasszunk, amelyek összhangban állnak a vállalat céljaival és célpiacával, mivel ezek befolyásolhatják azt, hogy a fogyasztók hogyan érzékelik a különböző márkákat és termékeket.


Miért fontos a színpszichológia?

A választott színtől függően a márka pozicíója is változhat a konkurens cégekhez képest. Egy jól megválasztott szín elősegítheti a márka kiugrását vagy épp belesimulását a tömegbe. A választott színeknek nagy befolyásoló erejük van az üzenet átadásban, éppen ezért egy rosszul megválasztott szín okozhatja a márka sikertelenségét is. Előfordulhat, hogy a közönség nehezen ismeri fel vagy értelmezi a tartalmat vagy az emblémát, ha nem a megfelelő színeket használjuk hozzá.

Van néhány ok, amely miatt kulcsfontosságú a megfelelő szín kiválasztása:

  • Elősegítik a gyors márkafelismerés
  • Befolyásolja, hogy az emberek hogyan látják a márkát
  • Következetes megjelenést biztosít
  • Hangulatokat, érzéseket kelt az emberekben



Így befolyásolják a színek az embereket

Minden szín más és más jelentéssel bír és mindegyikhez különböző érzéseket társítanak az emberek, éppen ezért fontos megérti és megfigyelni, hogy a célközönség melyik színekre hogyan reagál. A legfőbb színeknek most összeszedtük a jelentésüket, hogy minél könnyebb legyen őket értelmezni.

Vörös szín pszichológia

A vörös és piros színek általában erős érzelmeket váltanak ki, növelik az étvágyat, a szenvedélyt és a legtöbb kultúrában a szeretetet képviselik. A Netflix és a YouTube is ezt a színt használja az arculatában. Intenzív és inpulzív szín, amely garantáltan felkelti az emberek figyelmét.


Sárga szín pszichológia

A sárga szín ösztönzi a gondolkodást, elősegíti a kommunikációt boldogabbá teszi az embereket. Ez a szín az optimizmust,vidámságot, fiatalságot és marketing lendületességét képviseli. Az egyik legjobb szín arra, hogy megragadjuk vele a vásárlók tekintetét.

Kék szín pszichológia

Ezt a színt leggyakrabban a vízzel kapcsoljuk össze és leginkább a férfiak kedvelik. Állítólag elnyomja az éhséget, és a nyugalmat és a békét képviseli. Ezenkívül erről a színről úgy gondolják sokan, hogy elősegíti a hűséget. A kék színt a Facebook, az American Express, a LinkedIn és a JP Morgan is használja a nagy cégek közül. A Foundr szerint a kék az egyik leggyakoribb marketing szín.

Narancs szín pszichológia

A narancssárga szín a márkák esetében a vidámságot és a magabiztosságot sugallja. Erőteljes szín, amelyet a marketingben az impulzív fogyasztók esetében használják. Cselekvésre ösztönző szín, amely elősegíti a vásárlás ösztönzését.


Zöld szín pszichológia

Az emberi szem képes megkülönböztetni számtalan zöld árnyalatot. A természetességet, az újdonságot és a fejlődést szimbolizálja. A marketingben arra alkalmazzák a leggyakrabban, hogy egy bizalmas és kényelmes légkört teremtsenek meg vele. Ezt a színt a Spotify, Starbucks és a Holiday Inn is használja.

Lila szín pszichológia

A luxusmárkás termékek legnépszerűbb árnyalata a lila, mivel tökéletesen ötvözi a vörös intenzitását és élénkségét a kék állandóságával. Az innovációt, a rejtélyt és a megújulást képviseli ez a szín, ezáltal a kreatív szektorokban az egyik leggyakrabban használt szín.

Fekete szín pszichológia

A fekete egy tökéletes szín, mivel finoman hívja fel a figyelmet. Ez egy kiemelkedő és nemzetközileg elismert szín, és akkor a legjobb, ha letisztult, elegáns vagy intézményesített hangulatot szeretnénk teremteni. A Gucci és az Adidas is a fekete színt részesítik előnyben.


Így használjuk hatékonyan a színpszichológiát a marketingben

Válasszuk ki a márka személyiségét

Ahhoz, hogy a márka természetét kitudjuk fejezni színekkel, tisztán kell látnunk a márka személyiségét. Ezt a legegyszerűbben úgy tehetjük meg, hogy felsorolunk néhány határozószót, amelyek a legjobban jellemzik cégét, ezzel könnyedén megállapíthatjuk, hogy mi jellemzi leginkább a márka személyiségét. Koncentráljunk ilyenkor a fő megkülönböztető jegyekre– azokra az elemekre, amelyek kiemelik a tömegből a céget.

Válasszunk ki egy kulcs színt

Figyelembe véve a márkája személyiségjegyeit, válasszunk ki egy kulcsfontosságú márkaszínt. A színpszichológia ismeretében könnyedén kiválaszthatjuk azt a színt, amelynek a segítségével az emberek könnyedén felismerik majd a márkánkat. A meleg színek inkább az energiával, a lelkesedéssel és a pozitivitással társulnak, míg a hideg színek nagyobb valószínűséggel keltenek bizalom, hűség és stabilitás érzését.

Fontos a színséma

Amennyiben el szeretnénk kerülni, hogy a marketing egyhangúvá váljon, de szeretnénk megőrizni a színek egységességét akkor a megoldás egy olyan színséma, amely lehetővé teszi a változatosságot, de meghatároz bizonyos irányelveket. Ez egyfajta arculati kézikönyv.

Színpszichológia a reklámajándékok esetében

A színekkel való figyelemfelkeltés és üzenet kifejezés a reklámajándékok esetében is nagyon fontos, hiszen ezek a termékek is a cég arculatának a részét képezik. Éppen ezért nagyon fontos, hogy az ajándékok mind színben, mind anyagukban és kinézetükben harmonizáljanak a logóval és a márka üzenetével. Szerencsére a legtöbb reklámajándék számos színváltozatban elérhető, így mindenki megtalálhatja a számára ideális színeket, legyen szó power bankokról vagy pendrive-okról.

Az Ajándék/PendriveGuru csapata mindig készen áll megtalálni minden cég egyedi igényeihez leginkább passzoló reklámajándékokat. Ha szeretnéd, hogy a Te céged is sikerre vigye a promóciós termékek használatát, akkor irány a weboldalunk és kérd egyedi ajánlatunkat még MA, hogy segíthessünk elérni a legjobb termékeket a legjobb áron számodra!


Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy