Reklámajándékok, mint a brand részei

Senkinek nem kell bemutatni a világ legnagyobb brandjeit, mint például az Adidas, CocaCola vagy a Nike. Ezek a cégek hosszú éveken keresztül építették a saját brandjüket, míg el nem jutottak addig, hogy manapság már szinte mindenki ismeri őket.

A reklámjaik, marketing tevékenységük ott van mindenhol, rendszeresen találkozhatunk a kampányaikkal, amik milliókat mozgatnak meg egyszerre világszerte. Mielőtt belevágnánk a blog igazi témájába, előbb fontos tisztázni egy fontos fogalmat. Mi is az a brand. A brand önmagában annyit jelent, hogy márka. De ennél sokkal mélyebb és szerteágazóbb értelmezése van, mert hozzá kapcsolhatunk minden olyan marketing tevékenységet, ami abban segít, hogy az adott céget, vállalkozást megismerjék az emberek. Tehát ha brandről, brandingről beszélünk, akkor a márkaépítést értjük alatta. Ez pedig szoros kapcsolatban áll minden a fentebb említett marketing tevékenységgel, amik azt segíti elő, hogy cégünk beépüljön a köztudatba és bizonyos pozitív dolgokhoz minket kössenek az emberek.

Nem kell egyből nagy dolgokra gondolni, ha önmagunk kisvállalkozásának brand építésre gondolunk. Legtöbb esetben egy vállalkozásnak nincs hatalmas költségkerete, hogy saját gigantikus brandingbe kezdjen. De apró dolgokkal és kis odafigyeléssel is lehet nagy dolgokat elérni és nagyobb ismertségre szert tenni. Ilyen lehet például egy könnyen megjegyezhető logó, igényes arculat vagy például rendszeres online jelenlét a közösségi platformokon. Viszont, ha mégis szeretnél egy kicsit jobban kitűnni a többi vállalkozás közül, akkor jó helyen jársz, ugyanis hoztunk neked egy remek lehetőséget, amit beépíthetsz saját brandedbe. Ez pedig nem más, mint a reklámajándék.

A reklámajándékoknak manapság végtelen a tárháza és ezáltal a felhasználási területük is. Szinte bármilyen termékből lehet készíteni és nagyon könnyen személyre szabhatók. El lehet rajtuk helyezni arculati elemeket, logókat, feliratokat, kaphatnak egyedi színezést és gyakran még különleges alakot is. Éppen ezért minden cég profiljába könnyen beleillik az egyedi reklámhordozók használata. Ezek segítségével könnyen lehet márkaismertséget növelni a felhasználók szemében. Hoztunk nektek pár gyakorlati példát, amelyeken keresztül bemutatjuk, hogy, hogyan tudjátok a reklámajándékokat beépíteni a saját brandingetekbe.

Szóróajándék

Számos cég vesz részt rendszeresen kiállításokon, vásárokon és egyéb rendezvényeken ahová ki települnek és egy kicsit promózzák önmagukat. Az ilyen alkalmakon a cégek megpróbálnak kapcsolatot építeni, új vásárlókat, befektetőket szerezni és egy kis márka ismertséget növelni. Ahhoz, hogy ilyenkor minél több embert a standokhoz vonzunk, jó eszköz lehet, ha kis logózott apróságokat osztogatunk az érdeklődők közt. Érdemes olyan ajándékot adni a potenciális ügyfeleknek, aminek hasznát tudják venni a hétköznapokban. Ez azért fontos, mert így sokkal tovább őrzik meg az adott tárgyat és tovább fogja ránk emlékeztetni őket. Jó szóróajándék lehet például a logózott pendrive, kulcstartó vagy bögre, toll esetleg kulacs és még számos remek promóciós tárgyat lehetne ide sorolni. A lényeg, hogy valami hasznos tárgy legyen, ami odavonzza az ügyfeleket a standhoz és később is hasznát veszik majd.

Kísérőajándék

A reklámajándéknak talán ez az egyik leggyakoribb és legjobb felhasználási módja. Akár nagyobb megrendelések mellé, akár promóciós időszakokban alkalmazzuk a logózott ajándékokat szinte biztos, hogy garantált lesz a siker. A megrendelések és a szolgáltatások mellé érdemes apróságokat ajándékozni új megrendelőinknek vagy kiemelt partnereinknek. Ez meglepetésként is szolgál számukra és pozitív érzéseket válthat ki bennük cégünkkel kapcsolatban. Ezen kívül egyfajta köszönőajándék is, amivel megköszönjük, hogy minket választottak. Az elégedettség növelése pedig szorosan kapcsolódik a brand építéséhez. Minden apró gesztus amit ügyfelink felé teszünk egy lépés afelé, hogy cégünkről kialakuljon egy pozitív attitűd az emberek fejében.


Névjegykártya

Itt most nem a hagyományos névjegykártyára kell gondolni, annál egy kicsit többről lesz szó. Hiszen a névjegykártya is lehet reklámajándék, nem is akármilyen. Amikor új ügyfelekkel találkozunk szokás adatokat cserélni és ilyenkor kerülnek elő a névjegykártyák. Már egyből az első találkozásnál építhetjük a brandünket azzal, ha valami egyedivel állunk elő. Itt jön képbe az egyedi kártyapendrive amire a saját névjegykártyánk van nyomtatva. A pendrive tartalma pedig tőlünk függ. Lehet üres is, hogy a leendő ügyfél saját felhasználásra kapja, de lehet rajta a cégünk portfóliója vagy referenciája is. Ezzel gyakorlatilag két dolgot adunk mindjárt partnerünk kezébe már az első alkalommal. Brand szempontból ez azért jó, mert a logózott névjegykártya ránk emlékezteti majd, ezzel növelve a márka ismertséget, ezen kívül pedig önmagunk igényességét és elhivatottságát is megtudjuk mutatni ügyfeleink számára.


Nyereményjáték

Talán ez a leghétköznapibb felhasználás a reklámajándékoknak, de emellett több szempontból is nagyon jó. A nyereményjátékok olyan dolgok, amiket az emberek mindig élveznek és erőszeretettel vesznek részt rajta. Egy ilyen játék megszervezése mindig jó alkalom arra, hogy potenciális vásárlókat csábítsunk oldalunkra. Ilyenkor érdemes nyereménynek egy olyan terméket adni, amiért nem csak érdemes játszani, de a cégre is felhívja a figyelmet. Éppen ezért jó választás ilyen alkalomra is a reklámajándék. Nyereménynek választhatunk nagyobb értékű tárgyakat, hogy minél több ember figyelmét felkeltsük, például powerbankot, fülhallgatót, vezeték nélküli töltőt és egyéb olyan eszközt, ami illeszkedik a cég profiljába, esetleg szezonális. Ez brand szempontból szintén több okból jó. Ha a nyereményjátékot online szervezzük, akkor az emberek nagy eséllyel megosztják és így még szélesebb körhöz juthatunk el és még többen találkoznak a márkánkkal. Itt ugyan a reklámajándék csak másodlagos szerepet játszik, mert a lényegi részét az online felület adta lehetőség adja. Ennek ellenére fontos kiemelni azt, hogy a reklámajándék itt is elvégzi a feladatát és promotál minket, nem csak a nyerteseknél, akikhez kerül az egyedi céges nyeremény, hanem azoknál is, akik részt vettek a játékban.


Összességében tehát a reklámajándék amellett, hogy nagyon sokrétű, nagy segítsége is lehet egy vállalkozásnak. Számos területen veheti hasznát egy cég, ahogyan azt fentebb felsoroltunk. Így tehát nem is kérdés, hogy a reklámajándékok tökéletesen megállják a helyüket, ha brand építésről van szó.

Gyere és látogass el webshopunkba és nézz szét kínálatunkban, hogy megtaláld a neked tetsző reklámtárgyat, bármilyen alkalomra. 


Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy