Top 10 legkreatívabb reklámajándék

Manapság a reklámajándék szakmában nehéz újat mutatni és nehéz kitűnni a tömegből. Ahhoz azonban, hogy mégis egyediek tudjunk maradni szükségünk van a kreativitásra.

A kreatív reklámajándékok emlékezetesek maradnak és arra inspirálják az embereket, hogy másokkal is megosszák őket, így népszerűsítve az adott céget. A jó reklám ajándék amellett, hogy emlékezetes és kreatív, elsősorban mindig illeszkedik a cég profiljához és arculatához. Nincs még ötleted mi illik a céged profiljába? Ne aggódj mi segítünk! A PendriveGuru csapata összegyűjtötte a valaha volt legjobb reklámajándékokat, amelyeket a nagy brandek lőttek el a kampányaik során!

Miért kell egy promóciós terméknek kreatívnak lenni?

Minden ember szereti a kreatív és izgalmas termékeket. Csak úgy foghatjuk meg a célközönségünket, ha olyat tudunk nekik mutatni, ami igazán kreatív és izgalmas. A reklámajándékoknak ebben nagy szerep van. Mivel szinte minden ajándék 100%-ig személyre szabható, ezért nagyon könnyen a cégünk arculatára tudjuk őket szabni. De a legtöbb cégnek azonban nagy fejtörést okozhat, hogy mivel rukkoljon elő egy-egy rendezvényen vagy céges találkozón. Lássuk hát mások mivel rukkoltak elő!

10. helyezett-Starbucks

A Starbucks kávéház láncot senkinek sem kell bemutatni. Világszerte ismertek már és több, mint 50 országban van jelen összesen 16858 kávézóval. A Starbucks ismert a remek kampányairól és az ezekhez tartozó reklámajándékokról. Egyik Valentin-nap alkalmával rukkoltak elő a Cicás kávészettel ami hatalmas sikert aratott. A cég mindig törekszik arra, hogy a kampányait tudatosan építse fel és olyan tárgyakkal rukkoljanak elő amelyek népszerűek lesznek a fogyasztóik körében. Ehhez a Cicás kollekcióhoz is tematikusan több tárgyat és egyedi kávékat is kitaláltak és árultak a kampány alatt.


9. helyezett - IBM

Az IBM a világ egyik legnagyobb és talán legismertebb informatikai cége, aminek a székhelye az Egyesült Államokban található. A cég híres az innovációról és a fejlesztéseikről. Az egyik legújabb fejlesztésüknek készítettek 2018-ban egy szédületes kampányt több promóciós termékkel. A kampány részeként több, mint 1500 embernek adtak egy-egy ajándék csomagot, aminek a tartalma egyedi logós póló, matrica és a legújabb DJI Tello drón volt, amit az emberek a telefonjukkal tudtak programozni saját maguknak. Ezzel a kampánnyal nem csak magukat népszerűsítették, de a hozzáértésüket is és a legújabb app fejlesztésüket is.


8. helyzett- Allstate

Az Allstate egy amerikai biztosító társaság, akik többek között arról híresek, hogy aktívan segítenek a rászorulóknak és rengeteg önkéntes munkát végeznek, ezen kívül pénzzel is támogatják a különböző rászorulókat. A cég 2019-ben viharkárosultaknak állított össze egy vészhelyzeti készletet, ami olyan alapvető termékeket tartalmazott, amik nagy segítséget jelentettek a károsultaknak. A csomagban volt törlőkendő, zseblámpa, nedves törlőkendő és még sok más hasznos tárgy. Minden tárgyat fellogóztak és így a segítség mellett önmagukat is tudták promotálni.


7. helyezett- KFC

A KFC a McDonalds nagy riválisa sem rest, ha reklámajándékokról van szó. Egyik évben különleges úszómatracot ajánlottak fel a rajongók számára. A matrac a KFC megalapítóját Harland Sanderst formázta meg, ám ez még mind semmi, hiszen a felfújható matracba beépített pohártartó és KFC kosár tartó is volt. Ez a reklámajándék tagadhatatlanul kreatív és szórakoztató volt. A cég már számos hasonló termékkel előrukkolt az évek alatt, például extrém ünnepi pulcsikkal.


6. helyezett- IAMS

Az IAMS egy európai kutya és macska eledeleket gyártó cég. A márkanév világszerte ismert a minőségéről és kiváló termékeiről. Azonban a cég tovább szerette volna növelni a hírnevét, így egy nagyon kreatív kampány ötlethez nyúlt. Az ausztráliai parkokban kezdtek el ingyen osztogatni a kutyasétáltatóknak súly alakú frizbit, ezzel is azt reklámozva, hogy ő tápjaiktól a kutyák olyan erősek lesznek, hogy bármit elbírnak. Ezzel az ötletes marketing akcióval nagy népszerűségre tettek szert és mindenképpen jó akció volt a cég hírnevének növelésére. Bár azt meg kell jegyezni, hogy az IAMS már ígyis az egyik legnagyobb bevételű kisállateledel gyártó cég a világon.


5. helyezett- ALDI

Az ALDI egy igazán egyszerű és mégis nagyszerű reklámajándékot vetett be Amerikában az egyik promóciója alkalmával. Olyan kulcstartókat adtak az embereknek 99 centért amin egy kis zseb van, amelybe pont belefér egy érme ami a bevásárlókocsihoz kell, így mindig kéznél tudott lenni náluk egy bevásárlókocsi érme. Ezek a reklámajándékok amellett, hogy a cégnek nagyon gazdaságosak, mivel olcsó az előállításuk, nagyon praktikusak is és könnyen az emberek hétköznapjainak a részévé tudnak válni a céges logós kis tárgyak. Egyszóval, az ALDI nagyon jól csinálta.


4.helyezett-Mountain Dew

A Mountain Dew italt talán nem kell senkinek sem bemutatni, hiszen hazánkban is nagy népszerűségnek örvend ez a cukros, zöld üdítő ital. Ezt a terméket a PepsiCo gyártja, ami többek közt a Pepsit és a Mirindát is gyártja. A Mountain Dew magát hivatalosan is a gamer-ek italának tekinti és ezt vette alapul az egyik marketing kampányánál is. Azt már megszokhattuk, hogy a PepsiCo kreatív reklámajándékokat alkalmaz, de ennél a kampánynál magasra tették a lécet. Egy pontgyűjtő akciót rendeztek amelynek a keretein belül 550 Dew pontot kellett összegyűjteni a játékosoknak. A pontokat az üdítőkön találták. Aki összegyűjtötte az 550 pontot, annak a cég egy limitált kiadású Mountain Dew-s Xbox-ot ajándékozott. Mondanunk sem kell, hogy a kampány mekkora sikert aratott.


3. helyezett- Y+Yoga

Ez a cég az előzőekhez képest talán kevésbé ismert hazánkban, de Kínában több nagyvárosban is megtalálhatóak a jóga stúdióik. Pár évvel ezelőtt pedig egy igazán ütős kampányt raktak össze maguknak amellyel garantáltan felkeltették az emberek figyelmét. Sanghaji egyik legnagyobb gyümölcslé bárjában osztogattak hajlítható szívószálakat egy kis csavarral a történetben. Ezek a szívószálak azért is voltak sikeresek, mert lényegében a cég profiljához és tevékenységéhez illeszkedtek és jó helyen is használták fel őket, ahol potenciális ügyfeleket szerezhettek.


2.helyezett- McDonalds

A McDonalds a világ egyik legnagyobb gyorsétterem lánca egyik évben igazán magasra tette a lécet. Talán nem titok, de meglepő tény, hogy a McDonaldsban évente rengeteg pár szokott házasságot kötni. Hazánkban ez még nem elterjedt, de külföldön igen. Nem véletlen tehát, hogy egyik évben a cég egy versenyt hirdetett, ahol egy 10,000 dolláros különleges arany gyűrűt lehetett megnyerni. A részvételhez mindössze használni kellett egy képnél a #BlingMacContestet és megjelölni rajta a McDonaldsot. A gyűrűt egy szerencsés nyerhette meg. Ezzel az akciójával eléggé prémium minőségbe emelte a reklámajándék kategóriát. Mutatjuk is milyen gyűrűt nyerhetett az az egy szerencsés. Elég extrém volt nem?


1.helyezett- Burger King

A Burger King a harmadik nagy rivális az itt felsorolt gyorsétterem láncok közül. De ahogy már ezt a multiktól megszokhattuk, úgy a Burger King sem aprózza el, ha reklámajándékról van szó. Nem kisebb dologgal rukkolt elő, egy kampánya alkalmával, mint egy egyedi illatú parfümmel. Úgy bizony egy parfümmel. A cég Bolondok napján adott ki Japánban egy különleges grill illatú parfümöt, amit az igazi rajongók meg is vásárolhattak 40 dollárért. Ez az akciójuk nagy sikert aratott, hiszen különleges és egyedi amit biztosan nem kaphatnak meg az emberek minden második utcasarkon. De nem a Burger King volt az első élelmiszerlánc aki saját illattal rukkolt elő, van már saját illata a KFC-nek, a Pizza Hut-nak és a Cheetos-nak is.


Ez lenne hát a mi toplistánk azokról a reklámajándékokról amelyek a legnagyobbat szóltak a megjelenésükkor. Mindegyikről egységesen elmondható, hogy különlegesek és egyediek a piacon. Ez a két tulajdonság pedig elengedhetetlen egy jó reklámajándékhoz.

Nektek is megjött a kedvetek pár egyedi reklámajándékhoz a következő céges kampányotokhoz? Keressetek minket bátran és mi segítünk.


Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy